Tuesday, May 26, 2009

Meh kita bunuh setan...


seorang lelaki berusia lima puluhan baru sahaja kematian isteri akibatpenyakit kronik.Jiran sekampung menawarkan beberapaperempuan untuk dijadikan isteri dan teman hidupbarunya. Alasan mereka beliau perlu berkahwin semulamemandangkan anak-anaknya sudah besar malah tinggaljauh di bandar dan tiada orang yang akan menjagamakan, minum, sakit, pening si duda itu.

Setelah meminta tempoh dan berfikir sedalam-dalamnya dia pun bersetuju untuk berkahwin.
Selepas memilih dari beberapa orang calon isteri yangditawarkan oleh orang kampong maka dia pun berkahwindengan seorang perempuan yang agak muda
berusia dalam lingkungan dua puluh lima tahun. Selepasmajlis pernikahan mereka pun hidup bersama sepertipengantin baru yang lain....

Isteri barunya sering ke surau pada setiap petangKhamis mengikuti kuliah agama yang sering diadakansecara mingguan dengan pesyarah jemputan yang diundangkhas mengajar agama di kampong tersebut. Suatu petangselepas pulang dari kuliah agama di surau diamenceritakan apa yang didengarnya dalam kuliahtersebut.

"Abang, abang nak tau tak, ustaz kata bila suami danisteri itu bersatu/bersetubuh kannn... abang kann...dengan cara yang betul dan menjaga syarat yang betulmaka pasangan tersebut akan mendapat pahala samaseperti membunuh 10 ekor syaitan".

Kata si suami "ye kerr... tak apa malam ni malamJumaat, masa yang sesuai untuk bunuh syaitan kann,betul tak sayanggg..." sambil ketawa.
Si isteri hanya tersenyum panjang.

Selang dua hari kemudian, si isteri berkata, "Banggg,jom kita bunuh syaitan bang...". Si suami tersenyumpanjang.

Selang dua hari kemudian, si isteri berkata lagi,"Banggg, jom kita bunuh syaitan bang...".
"Tak pe... tunggula malam nanti".

Esoknya si isteri berkata lagi, "Banggg, jom kitabunuh syaitan banggg...". Si suami diam sambilmengangguk lemah.

Esoknya si isteri berkata lagi, "Banggg, jom kitabunuh syaitan banggg... ".
Si suami tiba-tiba marah dan berteriak .... "Ayang nienak bunuh syaitan ke nak bunuh abang...!!!"
**** MORAL OF THE STORY: JANGAN CARI ISTERI MUDAKALAU DAH TAK MAMPU!!! ......hahahahhahahahhahahah

0 comments:

Popular Posts