Thursday, March 20, 2008

Gema Gemilang Kementerian Pelajaran Malaysia 2008






GEMA GEMILANG - Membawa maksud persembahan yang menyerlahkan kemahiran, bakat, kreaviti serta kesepaduan yang mantap dan hebat dalam bidang seni muzik oleh warga pendidik hasil daripada program pembelajaran yang terancang dan menjurus ke arah pembangunan modal insan minda kelas pertama.

Aku membawa 12 orang pelajar dari Pasukan Pancaragam SMK Perlis menyaksikan GEMA GEMILANG 2008 bertempat di Dewan Plenary KLCC, Kuala Lumpur. Kami bertolak dari Dataran JPN Perlis pada pukul 9.00 menaiki bas sewaan khas. Seramai 39 orang penumpang yang sebahagiannya terdiri dari rakan-rakan guru muzik dari SM dan SR Perlis.

Kami sampai di Perhentian Jejantas Sg. Buloh pada pukul 5 pagi. Di situ kami mengambil peluang untuk membersihkan badan dan menunaikan solat serta 'hajat' yang belum ditunaikan. Segar bugar dibuatnya selesai mandi barulah terbuka selera menjamah sarapan pagi.

Perjalanan diteruskan lagi ke Kuala Lumpur, ke KL International Hotel. Kami ke sana kerana 'Otai-otai' muzik berada di sana. Antaranya ialah En. Sabry (JPN Ps) dan En. Amri (SMK DERMA). Setelah itu, kami ke MidValley dan menghabiskan sebahagian masa lunch di sana. Elok juga kerana kami boleh menjamu mata dengan pelbagai jenis barang-barang yang memang tidak boleh didapati di Perlis. Tempat2 yang menarik ialah Pets House dan Guitar Collection. Akmaklumlah KUALA LUMPUR...pada pukul 2 kami bertolak ke Jalan Tunku Abdul Rahman sehingga jam 5 petang. Aku sempat membeli 'Cleaning Kit set' untuk Nikon ku dari Selangor Photographers, Ting. 1 Pertama Kompleks. Sempat lepak di SecretRecipe, minum Coffee Latte.

Kami bertolak ke KLCC dan sampai di sana hampir pukul 6.30. Jam 7.30 kami masuk ke Dewan Plenary KLCC untuk menyaksikan GEMA GEMILANG 2008.

http://dnacompilation.fotopages.com/

0 comments:

Popular Posts